Reglament

Aquest és un reglament provisional, amb el que estem treballant, derivat del reglament del Campionat Europeu de Clàssiques 50cc. Per suggerir modificacions podeu fer un comentari en aquesta pàgina o enviar-ho al mail campionatclassiques@gmail.com

Pilot:
  • El Pilot haurà de tenir una Acreditació o una Llicència de la Federació Catalana de Motociclisme, a excepció dels participants a la categoria Lliure (veure reglament).
  • Aquesta és una competició entre cavallers, es pretén mantenir en tot moment un clima de esportivitat i companyonatge.
  • El Pilot haurà d'anar equipat amb Granota de una o dues peces unides de cuir o cordura, casc integral, guants i botes. Cap Pilot podrà accedir a les instal·lacions sense aquesta equipació mínima.
Motocicleta:

La regla bàsica és que totes les motos han de representar la època entre 1960 i 1980.

La moto pot ser original, rèplica o una fabricació nova amb les mateixes tècniques i materials que hi havia a la època. El motor de base ha de ser anterior a 1980. Es podran admetre motos posteriors sempre que es demostri que el motor és un model anterior a 1980 i que tota la tecnologia correspon a la època entre 1960 i 1980.

Les motos participants es divideixen en 3 categories:
  • GP: Motos de Competició, rèpliques o fabricacions noves amb les limitacions del present reglament. S'inclouen els ampelts, és a dir, motos construïdes amb el xassís i el motor de diferents models originals.
  • Sport: Motos derivades de sèrie. Hauran de mantenir el xassís i el motor originals, així com el sistema de suspensió i les seves fixacions. Es permeten modificacions estètiques seguint la línea de les motos de competició o de pujada en costa, es desaconsellen els carenats integrals per evitar una confusió formal amb les motos de la categoria GP.
  • Lliure: Qualsevol moto que no pugui entrar en les dues categories anteriors, per no complir amb les limitacions del reglament o per ser d'un període o cilindrada diferent. Donada la varietat i desigualtat entre les motos aquesta categoria es considera d'exhibició.
Aquestes categories es divideixen alhora en 2 subcategories segons la cilindrada: 50cc, i 80cc.

Reglament Tècnic
  • Rodes: Es permeten rodes de radis o de aleació (pals), amb diàmetres entre 16 i 19 polzades.
  • Pneumàtics: Amplada màxima 2,50 davanter i 3,00 posterior.
  • Forquilla davantera: Forquilla tradicional (no invertida) amb un diàmetre màxim de 32mm
  • Amortidors: Disseny clàssic, doble amortidor, un amortidor sense bieletes o cantilever. No es permeten amortidors amb dipòsit de gas adossat o incorporat.
  • Frens: De tambor de qualsevol tipus amb un màxim de 160mm al davanter i 140mm al posterior o de discs. Diàmetre màxim 240mm per un disc davanter o 200mm per dos discos davanters i posterior. Prohibits els frens lobulats. Pinzes de pistó únic o dos oposats no flotants de diàmetre màxim 32mm. 
  • Xassís: Monocasc o de tub. D'acer o alumini. Els xassís de sèrie es podran reforçar o alleugerir, però no alterar la seva estructura.
  • Admissió: No es permet admissió per làmines al càrter.
  • Cilindre: Es permet qualsevol cilindre que compleixi amb les característiques del reglament.
  • Marxes: Es mantindrà el nombre de marxes del motor, podent variar el desenvolupament. Es permeten motos automàtiques.
  • Decoració: No hi ha limitació en la decoració sempre que segueixi un estil d'acord a la època. Es recomanen carenats per la categoria GP i cúpules o sense cap tipus de carenat per la categoria Sport sempre que segueixin la estètica de la època.
  • Llums: Les motos que tinguin llums les hauran de dur apagades, inutilizades o tapades durant la competició.
Revisió 20/Juliol/2012

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada